Логотип журнала "Провизор"








ВИВЧЕННЯ АСОРТИМЕНТНОЇ ТА ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО ЗУБНИХ ПАСТ
Другие статьи из раздела: Фармацевтический рынок
Статья
№ 20'2010 КАК УВЕЛИЧИТЬ ПРОДАЖИ В ВАШЕЙ АПТЕКЕ
№ 15'2010 Генерики будут доминировать на фармацевтическом рынке Центральной и Восточной Европы до 2011 года
№ 09'2010 Фармацевтический рынок Украины. ИТОГИ 2009 года
№ 23'2009 Фармацевтический рынок Украины Итоги трех кварталов 2009 года
№ 20'2009 Качество обслуживания в аптеках. Что изменилось за год?
№ 18'2009 ФАРМирующееся будущее
№ 18'2009 ФАРМирующееся будущее
№ 17'2009 ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИЙ РЫНОК УКРАИНЫ. ИТОГИ ПЕРВОГО ПОЛУГОДИЯ 2009 г.
№ 17'2009 ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИЙ РЫНОК УКРАИНЫ. ИТОГИ ПЕРВОГО ПОЛУГОДИЯ 2009 г.
№ 11-12'2009 От паникерства вакцины нет

ВИВЧЕННЯ АСОРТИМЕНТНОЇ ТА ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО ЗУБНИХ ПАСТ

І.В.Верменічева, мережа аптек «DS» ТОВ «Маркет Універсал», Львів,
Б.П.Громовик, С.І.Терещук, Львівський національний медичний університет ім. Данила Галицького

Вашій увазі пропонуютьсярезультати аналізу асортиментноїта цінової політики щодо зубнихпаст на роздрібному ринкум. Львова.Періоди дослідження — листопад—грудень 2007 та 2009 років відповідно. Ураховуючи розмаїття зубних паст, як об’єкти дослідження було обрано найпопулярніші пасти за даними проведеного раніше дослідження (Вивчення факторів вибору зубних паст / Б. Громовик, С. Терещук, Л. Запрутко та ін. // Фармацевтпрактик.— 2008. — № 4. — С. 77 –80), а саме: Blend-a-med, Colgate, Aquafresh, Lacalut, Sensodyne і Parodontax, а як суб’єкти — 10 аптек різних власників у різних мікрорайонах міста Львова і 10 косметичних магазинів чи спеціалізованих відділів супермаркетів (далі — магазини), що розташовуються в радіусі 50 м від досліджуваних аптек. Для порівняння зубних паст різних фасовок розрахували вартість одного використання. Відповідно до рекомендацій лікаря-стоматолога на одне чищення для дорослого пропонується витискати на зубну щітку 1,5 см зубної пасти. За формулою об’єму циліндра V = πR2H об’єм витиснутої зубної пасти на одне чищення складатиме 1,5 мл. Тоді кількість використань (N) визначається за формулою N = V1 (об’єм туба) / V2 (об’єм одного чищення) і становить 100 (для туба 150 мл), 67 (100 мл), 50 (75 мл) і 33 (50 мл).

Характеристика цінової кон’юнктури зубних паст Blend-a-med

Результати моніторингу зубних паст торгової марки Blend-a-med наведено в табл. 1.

Таблиця 1 КІЛЬКІСТЬ ПРОПОЗИЦІЙ ТА СЕРЕДНЯ ВАРТІСТЬ ОДНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЗУБНИХ ПАСТ BLEND-A-MED
Назва зубної пасти Кількість пропозицій Вартість одного використання
2007 рік 2009 рік 2007 рік 2009 рік
А М А М А М А М

Blend-a-med 3D white 50 ml

9

8

8

7

0,18

0,17

0,29

0,28

Blend-a-med 3D white 100 ml

8

8

10

8

0,16

0,16

0,25

0,23

Blend-a-med citrus breeze 50 ml

6

8

0,19

0,2

Blend-a-med citrus breeze 100 ml

8

10

0,17

0,17

Blend-a-med complete night 50 ml

4

8

3

6

0,18

0,18

0,26

0,24

Blend-a-med exotic energy 50 ml

6

8

0,2

0,19

Blend-a-med complete night 100 ml

4

8

2

7

0,14

0,1

0,21

0,21

Blend-a-med exotic energy 100 ml

8

8

0,13

0,17

Blend-a-med extra fresh gel 50 ml

3

8

2

6

0,2

0,2

0,22

0,21

Blend-a-med extra fresh gel 100 ml

4

8

0,08

0,08

Blend-a-med fresh mint paste 50 ml

3

10

2

4

0,2

0,19

0,15

0,15

Blend-a-med fresh mint paste 100 ml

8

10

4

5

0,15

0,16

0,12

0,12

Blend-a-med mild fresh 50 ml

4

8

4

4

0,1

0,11

0,14

0,14

Blend-a-med mild fresh 100 ml

6

8

5

3

0,08

0,08

0,12

0,11

Blend-a-med mild fresh paste 50 ml

3

6

0,2

0,18

Blend-a-med mild fresh paste 100 ml

6

8

5

3

0,15

0,15

0,12

0,11

Blendax from Blend-a-med 100 ml

4

8

2

5

0,06

0,06

0,1

0,11

А — аптека, М — косметичний магазин чи спеціалізований відділ супермаркету


У 2009 році зовсім не виявилось у продажу таких зубних паст, як Blend-a-med citrus breeze 50 і 100 ml, Blend-a-med exotic energy 50 і 100 ml, Blend-a-med mild fresh paste 50 ml та Blend-a-med extra fresh gel 100 ml.

Середня величина пропозиції зубних паст Blend-a-med в аптеках Львова у 2007 році становила 5,5, у 2009 році — 2,6. Для магазинів ця величина становила 8,2 та 3,4 відповідно, тобто пропозиція зубних паст досліджуваної торгової марки у 2009 році була незадовільною.

Середня вартість одного використання для досліджуваних зубних паст, придбаних в аптеках і магазинах у 2007 році, становила 15 коп., а в 2009 — 17 коп. для аптек та 16 коп. для магазинів. Зазначене вказує на те, що місце придбання для даного виду паст з цінового погляду не відігравало суттєвої ролі в 2007 році, а в 2009 році, окрім загального підвищення вартості одного використання, спостерігається її варіація щодо аптек та магазинів.

У досліджуваних періодах дляспоживачівнайдешевше коштувало одне чищення зубноюпастою Blendax from Blend-a-med 100 ml. У 2007 році — це 6 коп. за одне чищення незалежно від місця придбання, а в 2009 уже 10 коп. для аптеки та 11 коп. для магазину, тобто зросло в 1,7 та 1,8 раза відповідно. Варто зазначити, що найбільше зростання вартості одного чищення характерне для придбаної в аптеці зубної пасти Blendamed 3D white 50 ml — від 18 коп. у 2007 році до 29 коп. у 2009 році на одне чищення.

Як видно з даних рис. 1, щодо аптек зубні пасти торгової марки Blend-a-med у листопаді–грудні 2007 року знаходилися переважно в сегментах F (середня вартість — мала кількість місць придбання) та Е (середня вартість — середня кількість місць придбання), за аналогічний період 2009 року — у сегментах D (середня вартість велика кількість місць придбання) та F (середня вартість — мала кількість місць придбання).

Рис. 1. BLEND-A-MED. Матриця "вартість одного використання — кількість місць придбання"


Для магазинів 2007 рік здебільшого характеризувався сегментом D (середня вартість — велика кількість місць придбання), а 2009 рік – сегментом Е (середня вартість — середня кількість місць придбання).

Характеристика асортиментної та цінової кон’юнктури зубних паст Colgate

Результати моніторингу зубних паст торгової марки Colgate наведено в табл. 2.


Таблиця 2 КІЛЬКІСТЬ ПРОПОЗИЦІЙ ТА СЕРЕДНЯ ВАРТІСТЬ ОДНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЗУБНИХ ПАСТ COLGATE
Назва зубної пасти Кількість пропозицій Вартість одного використання
2007 рік 2009 рік 2007 рік 2009 рік
А М А М А М А М

Colgate cavity protection 100 ml

4

10

8

7

0,07

0,06

0,10

0,10

Colgate herbal 50 ml

6

3

7

7

0,12

0,10

0,13

0,14

Colgate herbal 100 ml

4

8

8

8

0,08

0,08

0,15

0,14

Colgate herbal white 50 ml

3

4

0,11

0,18

Colgate herbal white 100 ml

3

6

5

9

0,09

0,10

0,13

0,12

Colgate max fresh 50 ml

4

6

8

8

0,20

0,19

0,34

0,32

Colgate max fresh 100 ml

8

10

7

7

0,18

0,16

0,27

0,25

Colgate propolis 50 ml

3

6

7

8

0,11

0,09

0,18

0,17

Colgate propolis 100 ml

6

10

6

9

0,09

0,08

0,12

0,10

Colgate propolis whitening 50 ml

4

8

8

8

0,21

0,17

0,21

0,21

Colgate sensitive fresh 50 ml

3

6

0,28

0,28

Colgate super fresh 100 ml

3

6

0,14

0,14

Colgate total 12 whitening 50 ml

4

6

8

5

0,19

0,17

0,39

0,34

Colgate total 12 whitening 100 ml

8

10

9

6

0,07

0,06

0,30

0,26

Colgate triple action 50 ml

4

4

7

7

0,10

0,09

0,20

0,19

А — аптека, М — косметичний магазин чи спеціалізований відділ супермаркету


У 2007 році в реалізації не виявилось зубної пасти Colgate herbal white 50 ml, а в 2009 році в жодній аптеці та магазині не знайшлось таких зубних паст, як Colgate sensitive fresh 50 ml та Colgate super fresh 100 ml.Крім того, не виявилось і Colgate herbal white 50 ml у досліджуваних магазинах.

Середня величина кількості пропозицій Colgate в аптеках Львова у 2007 році становила 7,0, а в 2009 році — 6,2. Для магазинів цей показник становив 7,0 та 6,0 відповідно. Таким чином, пропозиція зубних паст торгової марки Colgate у досліджуваних періодах суттєво не відрізнялася.

Середня вартість одного використання для згаданих зубних паст, придбаних в аптеках, у 2007 році становила 9 коп., а в 2009 — 18 коп. Для зубних паст з магазинів у 2007 році середня вартість одного використання становила 12 коп., а в 2009 — 15 коп. Отже, для даного виду зубних паст у кожному з досліджуваних періодів відчувалася суттєва різниця залежно від місця придбання, а також значне зростання вартості одного використання в 2009 році в порівнянні з 2007 роком: удвічі для придбаних в аптеці зубних паст та 1,25 раза для придбаних у магазині.

У 2007 році споживачам найдешевше коштувало одне чищення зубною пастою Colgate total 12 whitening 100 ml та Colgate cavity protection 100 ml (близько 6 коп. для паст, придбаних у магазині та 7 коп. — в аптеці), а в 2009 році — одне чищення зубною пастою Colgate cavity protection 100 ml, незалежно від місця придбання (10 коп.) та Colgate propolis 100 ml, придбаною в магазині (теж 10 коп.).

Як видно з рис. 2, зубні пасти даної торгової марки у 2007 році в аптеках розташовувалися переважно у сегментах А (низька вартість — велика кількість місць придбання) та D (середня вартість — велика кількість місць придбання), а в 2009 році — у сегменті G (висока вартість — велика кількість місць придбання).

Рис. 2. COLGATE. Матриця "вартість одного використання — кількість місць придбання"


Для зубних паст, придбаних у магазинах, 2007 рік характеризувався переважно сегментом Е (середня вартість — середня кількість місцьпридбання), а в 2009 рік — сегментами Е (середня вартість — середня кількість місць придбання), D (середня вартість — велика кількість місць придбання) та А (низька вартість — велика кількість місць придбання).

Характеристика цінової кон’юнктури зубних паст Aquafresh

Результати моніторингу зубних паст торгової марки Aquafresh наведено в табл. 3.


Таблиця 3 КІЛЬКІСТЬ ПРОПОЗИЦІЙ ТА СЕРЕДНЯ ВАРТІСТЬ ОДНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЗУБНИХ ПАСТ AQUAFRESH
Назва зубної пасти Кількість пропозицій Вартість одного використання
2007 рік 2009 рік 2007 рік 2009 рік
А М А М А М А М

Aquafresh 3+ fresh mint 50 ml

5

6

4

4

0,14

0,14

0,26

0,23

Aquafresh 3+ fresh mint 100 ml

7

5

7

5

0,15

0,15

0,17

0,15

Aquafresh 3+ herbal 75 ml

6

8

0,13

0,12

Aquafresh 3+ mild minty 50 ml

8

7

7

7

0,16

0,14

0,23

0,12

Aquafresh 3+ mild minty 100 ml

6

6

5

6

0,15

0,13

0,15

0,13

Aquafresh 3+ multiactive 100 ml

4

9

3

7

0,14

0,12

0,19

0,16

Aquafresh 3+ multiactive 50 ml

5

7

4

8

0,20

0,17

0,23

0,23

Aquafresh 3+ whitening 50 ml

4

8

5

7

0,18

0,16

0,28

0,24

Aquafresh citrus mint 75 ml

4

5

0,23

0,19

Aquafresh extreme clean 75 ml

7

9

7

7

0,19

0,17

0,21

0,19

Aquafresh extreme clean white 75 ml

7

9

7

7

0,22

0,16

0,28

0,26

Aquafresh ultra white 50 ml

4

8

7

8

0,18

0,12

0,28

0,26

Aquafresh ultra white 100 ml

6

6

8

9

0,14

0,12

0,22

0,20

Aquafresh whitening 75 ml

8

8

7

8

0,22

0,20

0,32

0,28

А — аптека, М — косметичний магазин чи спеціалізований відділ супермаркету


У 2009 році в аптеках і в магазинах не виявилось таких зубних паст, як Aquafresh 3+ herbal 75 ml та Aquafresh citrus mint 75 ml.

Середня величина пропозиції зубних паст Aquafresh в аптеках Львова у 2007 році становила 5,6, у 2009 році — 4,9. Для магазинів ця величина становила 7,1 та 6,0 відповідно, тобто пропозиція зубних паст досліджуваної торгової марки у 2009 році перевищує пропозицію у 2007.

Середня вартість одного використання для досліджуваних зубних паст у 2007 році становила: для аптек — 17 коп., магазинів — 15 коп., а в 2009 — 20 коп. та 18 коп. відповідно. Зазначене вказує на те, що місце придбання для даного виду паст з цінового погляду відігравало суттєву роль в обох досліджуваних періодах. Крім того, спостерігалося загальне підвищення вартості одного використання у 2009 році в 1,2 раза.

Найдешевше в 2007 році споживачам коштувало почистити зуби пастою з рослинними компонентами: Aquafresh 3+herbal (13 та 12 коп. на одне чищення в аптеках і магазинах відповідно), а у 2009 році — Aquafresh 3+ mild mintу100 ml та 50 ml (15 коп. для аптек та 12 копійок для магазинів відповідно). Отже, зростання мінімальної вартості одного чищення спостерігалось серед досліджуваних аптек в 1,2 раза. Варто зазначити, що найбільше зростання вартості одного чищення характерне для зубної пасти Aquafresh 3+fresh mint 50 ml, придбаної в аптеці, — з 14 коп. у 2007 році до 26 коп. у 2009, тобто вартість одного використання зросла в 1,9 раза.

Як видно з даних рис. 3, у період листопад–грудень 2007 та 2009 років зубні пасти торгової марки Aquafresh в аптеках знаходилися здебільшого у сегменті Е (середня вартість – середня кількість місць придбання), а в магазинах — у сегментах D (середня вартість — велика кількість місць.

Рис. 3. AQUAFRESH. Матриця "вартість одного використання — кількість місць придбання"


Характеристика цінової кон’юнктури зубних паст Lacalut, Sensodyne та Parodontax

За результатами проведеного моніторингу встановлено, що зазначені вище лікувально-профілактичні пасти краще представлені в аптеках, ніж у магазинах. Тому порівняння цін та пропозицій цих паст здійснено лише в аптеках (рис. 4).

Рис. 4. LACALUT, SENSODYNE і PARODONTAX .
Піраміда "середня вартість одного використання — кількість пропозицій" (Аптеки)


Середня вартість одного використання для досліджуваних зубних паст у 2007 році становила 40 коп., а в 2009 році спостерігалось її підвищення в 1,6 раза і вона склала 65 коп.

У досліджуваному періоді 2007 року найдешевше коштувало одне чищення зубною пастою Senodyne classic 75 ml (29 коп. за одне чищення), а в 2009 — Lacalut sensitive 50 ml (41 коп.). Варто зазначити, що найбільше зростання вартості одного чищення було характерне для зубної пасти Lacalut white 50 ml — від 59 коп. на одне чищення в 2007 році до 98 коп. у 2009-му, тобто вартість зросла в 1,7 раза.

Як видно з рис. 5, зубні пасти зазначених торгових марок у 2007 та 2009 роках в аптеках знаходилися здебільшого в сегменті D (cередня вартість — велика кількість місць придбання). Варто зазначити, що цінові межі даного сегмента (cередня вартість — велика кількість місць придбання) є майже втричі вищими за аналогічні для описаних вище профілактичних паст і становлять від 32 до 64 коп. на одне чищення. Для порівняння, аналогічний сегмент, з погляду цінової характеристики, для зубних паст Blend-a-med, Colgate і Aquafresh становив від 13 до 26 коп.

Рис. 5. LACALUT, SENSODУNE та PARODONTAХ.
Матриця "вартість одного використання — кількість місць придбання"


Висновок

У результаті проведеного порівняльного аналізу встановлено поширеність та цінові характеристики найпопулярніших зубних паст в аптеках і косметичних магазинах чи спеціалізованих відділах супермаркетів Львова у листопаді–грудні 2007 та 2009 років.

http://www.provisor.com.ua






© Провизор 1998–2017



Грипп у беременных и кормящих женщин
Актуально о профилактике, тактике и лечении

Грипп. Прививка от гриппа
Нужна ли вакцинация?
















Крем от морщин
Возможен ли эффект?
Лечение миомы матки
Как отличить ангину от фарингита






Журнал СТОМАТОЛОГ



џндекс.Њетрика